Deze afdeling is immers het visitekaartje van de organisatie en heeft een grote invloed op de tevredenheid van klanten. In een tijdperk waarin de klanttevredenheid een belangrijke drijfveer is voor succes is klantbinding door service ontwikkeling een cruciale discipline voor elke organisatie.
Het zorgt ervoor dat organisaties in staat zijn om hoogwaardige services te leveren die voldoen aan de behoeften en verwachtingen van klanten, duurzame relaties op te bouwen met klanten en helpt hen om zich te onderscheiden van concurrenten.
Het komt regelmatig voor dat er knelpunten zijn binnen de serviceafdeling waardoor deze niet optimaal functioneert. Dit kan bijvoorbeeld komen door een gebrek aan structuur, processen niet inzichtelijk, geen duidelijkheid over de taken en verantwoordelijkheden, slechte communicatie of onvoldoende kennis en vaardigheden bij de medewerkers.
Om deze knelpunten in kaart te brengen en verbetermogelijkheden te identificeren, kunnen organisaties ervoor kiezen om ons in te schakelen. Lighthouse Empower to Improve heeft ervaring en expertise op het gebied van service management en zijn in staat om snel en grondig te analyseren wat er binnen de serviceafdeling speelt.
Kortom, de Service afdeling is de plek waar klanttevredenheid begint en eindigt. Het is belangrijk dat de Service afdeling op de juiste manier wordt gepositioneerd binnen de organisatie, zodat het bedrijf als geheel kan excelleren in service en klantgerichtheid.
Processen, tools en trainingen die jou helpen bij een goede serviceafdeling zijn onder andere een goede serviceplanning, service management en het creëren van service excellence. Ben je benieuwd wat dit inhoudt? We vertellen je graag meer!