Om u beter van dienst te kunnen zijn en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Lighthouse Empower to Improve gebruik van functionele, analytische, social media, advertentie, affiliate en tracking cookies en vergelijkbare technologie, die door Lighthouse Empower to Improve of derden worden geplaatst. Nadere informatie over deze cookies kunt u vinden in onze cookies policy. Door op "Alles accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van al deze cookies bij bezoek aan deze site of andere websites van Lighthouse Empower to Improve. Hier vindt u onze privacy statement verklaring.

Alles weigeren Accepteer selectie
Skip navigation
  • Onze aanpak
    • Marktinnovatie
    • Bedrijfsinnovatie
    • Sociale innovatie
  • Onze branches
    • Referenties
    • Casussen
  • Onze academie
    • Leiderschap
    • Gedrag & communicatie
    • Persoonlijke groei
    • Sales
    • Lean, agile en innovatie
    • Assessmentcentrum
  • Over ons
    • Missie en visie
    • Ons team
    • Partners
    • Werken bij
    • Blog
Contact
Contact

Toekomstbestendig ondernemen

Leiden of lijden?

In de snel veranderende wereld wordt het steeds belangrijker voor een onderneming om een heldere koers te volgen en tevens wendbaar te blijven. Er is nog te vaak sprake van krappe marges en steeds scherpere wensen en eisen van klanten. De vraag naar goed personeel neemt toe en ook de uitdaging om deze medewerkers te behouden komt op de directieagenda. Alle sectoren ondergaan snelle veranderingen op het gebied van ICT, schaalvergroting en circulariteit of duurzaamheid. Van het management wordt steeds meer verwacht. In de wervelwind van alledag is het de vraag of het management eraan toekomt om deze veranderingen te kunnen adopteren. Nog veel groter is de vraag of het management voldoende beeld en veranderingsvermogen heeft om de nieuwe wensen aan leiderschap voor zichzelf te kunnen vertalen.

In de drukte van alle dag is het niet makkelijk om hier tijd en energie in te steken. Echter dit kan wel eens het grootste verschil zijn tussen een kwakkelend bedrijf of een succesvolle onderneming die toekomstbestendig is.

De kernvragen zijn dan ook:

  • Hoe behoud ik mijn personeel?
  • Hoe houd ik mijn personeel gezond?
  • Hoe krijg ik meer geld voor mijn inspanningen?
  • Hoe krijg ik voorspelbare verkoop?
  • Hoe realiseer ik meer groei met meer rendement?
  • Hoe organiseer ik een groeiend bedrijf?
  • Hoe geef ik leiding?
  • Hoe verlaag ik mijn risico’s en werken we efficiënter?
  • Hoe realiseer ik meer rendement zonder groei?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik het niet alleen hoeft te doen?
  • Hoe organiseer ik dat we ons niet telkens aan dezelfde steen stoten?

Wat kun je verwachten?

De training toekomstbestendig ondernemen geeft ondernemers en management nieuwe inzichten en vaardigheden op zowel persoonlijk als bedrijfsniveau om (delen van) de onderneming succesvol te leiden. De training helpt bij de grootste uitdagingen van een onderneming. De rode draad vormt inzicht in de eigen gedragsstijl en die van de ander. Daarnaast brengen de deelnemers de eigen onderneming in kaart. Dit is de basis voor toekomstig handelen.

Tenslotte gaan we concreet aan de slag met de 4 invalshoeken van verandering: 
1. sturing en risicovermindering
2. voorspelbare en betere sales
3. rendement/kosten en circulaire transformatie
4. ontwikkeling medewerkers.

De training toekomstbestendig ondernemen is opgebouwd uit een tweedaags basisblok en vervolgens twee keer tweedaags verdiepingsblok. Het basisblok kan losstaand worden gevolgd. Tussen de trainingsblokken is er telkens een coachingsmoment op de werkvloer van de deelnemer van 2 uur voor een eerste reflectie op de opgedane kennis en ervaring.

Wat levert de training op?

  • Inzicht in het eigen gedrag, gedrag van de ander en teamgedrag en weten hoe hiervan optimaal gebruik kan worden gemaakt;
  • Inzicht en kennis van de ontwikkelingsfase van de onderneming (of delen hiervan) en de verdere koersen en acties onder woorden kunnen brengen en te vertalen naar concrete plannen;
  • Inzicht en kennis in hoe de sturing en risicobeheersing vorm kan geven richting een substantiële volgende stap.
  • Inzicht en kennis in hoe een betere verkoop te realiseren met een betere prijs
  • Inzicht en kennis in hoe de organisatie of delen daarvan zich echt gaan verbeteren en hoe dit efficiënt kan worden georganiseerd.
  • Inzicht en kennis in hoe medewerkers worden geboeid en gebonden bij de onderneming en hoe men daar leiding aan geeft.
  • De leiding van de onderneming is in staat om gericht antwoord te geven en proactief te handelen op de ontwikkelingen in de sector.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor ondernemers, directieleden, en managers die hun bedrijf toekomstbestendig willen maken. Het programma is geschikt voor professionals die hun strategisch leiderschap willen verbeteren, veranderingen willen omarmen, resultaten willen verhogen, teams effectief willen ontwikkelen, en risico's beter willen beheersen. Of je nu leiding geeft aan een klein bedrijf of een grotere organisatie, deze training biedt de tools om te groeien en succesvol te blijven in een snel veranderende markt.

Programma

Trainingsblok 1

Dag 1: Ik op de kaart.
Een gehele dag maak je kennis met inzichten in gedrag en met name welke voorkeursstijl(en) jij hebt en welke invloed dit heeft op je gedrag. In de avondsessie gaan we in op jouw drijfveren en die van de organisatie.

Dag 2: mijn leiderschap en de 4 vensters van de organisatie
In de ochtend maak jij dieper kennis met de interactie tussen jouw gedragsvoorkeuren en die van anderen. Vervolgens gaan we in op

  1. sturing en risicovermindering;
  2. voorspelbare en betere sales;
  3. rendement/kosten en circulaire transformatie;
  4. ontwikkeling medewerkers.

Trainingsblok 2

Dag 3: sturen en risicobeheersing
Stel een strategie op en bepaal concrete doelen. Leer over missie, visie en risicomanagement en begin met het ontwikkelen van je persoonlijke doelen.

Dag 4: voorspelbare en betere sales
Verbeter je salesaanpak en bouw een effectieve salesfunnel. Leer hoe je jouw klanten beter begrijpt en je verkoopvaardigheden afstemt op verschillende klanttypes.

Trainingsblok 3

Dag 5: renedement/kosten en circulaire transformatie
Waar komt het rendement vandaan? Aan welke knoppen kun je draaien? Je krijgt inzichten in de leanaanpak. Je herkent verspillingen en weet hoe je deze structureel gaat opzoeken en verminderen.

Hoe krijg jij vanuit jouw leiderschapsvoorkeur jouw collega’s mee in deze ontwikkeling? Nieuwe inzichten ervaar je in het avondprogramma, gericht op jouw eigen organisatie.

Dag 6: ontwikkeling medewerkers
Hoe zorg je dat alles niet op jouw schouders belandt terwijl je ondertussen wel een aantrekkelijke werkgever blijft. Wat betekent generatiemanagement, situationeel leiderschap en teamontwikkeling voor jou?

In het middagprogramma gaan we dieper in op de kracht van jouw team. Je leert hoe je in ontwikkelperspectief kunt kijken.
. Je krijgt uitleg en oefeningen en je maakt je eigen HRplan voor de komende 12 maanden.

Opdrachten tussen de blokken
Na elk blok krijg je opdrachten om het geleerde verder te vertalen naar de eigen organisatie toe. Op basis van deze opdrachten bouw je de businesscase voor de organisatie.

Coaching bij opdrachten
Gedurende de uitwerking van de opdrachten kan er een beroep op ondersteuning worden gedaan en tussen elk blok worden de cursisten bezocht door een trainer of lid van de trainingsstaf.

De rode draad
Aan het eind van de training ontvangen de cursisten een format om te komen tot een volwaardig bedrijfsplan. De belangrijkste ingrediënten zijn inmiddels aangereikt vanuit de training. Om te komen tot het finale bedrijfsplan en de daarbij behorende implementatie kunnen de cursisten ondersteuning krijgen vanuit het managementprogramma op coachingsbasis.

Meer informatie over trainingsblok 4, 5 en 6?

In het 2e trainingsjaar wordt in blok 4, 5 en 6 het implementatieproces getraind en begeleid. Daarnaast staat de volgende stap in de persoonlijke ontwikkeling tot leider en het smeden van een managementteam centraal in het 2e trainingsjaar.

Meer informatie over deze training? Wij komen graag (vrijblijvend) met jou in contact. Contact opnemen
Andere leiderschaps
trainingen:
  • Empowered leiderschap
  • Leidinggeven aan lean, agile en innovatie
  • Leiderschap voor operationeel management
  • Trainingen op maat
Liesboslaan 35A
4813 EA, Breda
+31 85 2390200 info@lighthouse-e2i.nl
ContactAlgemene voorwaardenPrivacyCookies
Klaar om te innoveren?
Neem contact met ons op.
2025 © Created by Postads. Alle rechten voorbehouden.
|Algemene voorwaarden|Privacy|Cookies|Cookies aanpassen