Commercieel succes begint bij zelfinzicht en inzicht in de klant. Met welke klant heb je direct een klik? En bij welke klanten is dat minder vanzelfsprekend? Waar moet je op letten wanneer je in gesprek gaat met iemand die sterk op je lijkt, of juist totaal anders is?
Tijdens deze training wordt gebruikgemaakt van een persoonlijk Stijl Profiel van Mapstell, waarin verschillende voorkeursstijlen worden onderscheiden. Deze stijlen zijn gebaseerd op de DISC-profielen en beschrijven je natuurlijke gewoontes, temperamenten en voorkeuren. We richten ons specifiek op het Commerciële Stijl Profiel, een aanvulling op het Persoonlijke Stijl Profiel. Dit rapport biedt inzicht in jouw stijl binnen een commerciële context, zoals verkoop, advisering en kennisoverdracht. Zo kun je succesvoller zijn, niet alleen bij de verkoop van producten, maar ook bij het ‘verkopen’ van adviesuren of expertise.
Deze training biedt je waardevolle tools om anderen beter te begrijpen en je communicatie aan te passen aan hun voorkeuren. Hierdoor kun je je beter inleven in de ander, wat niet alleen zorgt voor een prettiger gesprek, maar ook voor een effectievere samenwerking. Je leert bewust om te gaan met verschillende communicatiestijlen, wat je vermogen versterkt om mensen te overtuigen, vertrouwen op te bouwen en sterkere relaties te ontwikkelen. Dit maakt je succesvoller in commerciële interacties, maar ook in het ‘verkopen’ van ideeën, kennis en advies, ongeacht je functie.
Deze training is bedoeld voor professionals die de basiscursus DISC hebben gevolgd en hun beïnvloedingsvaardigheden verder willen ontwikkelen. Of je nu direct in een commerciële functie werkt of niet, iedereen verkoopt dagelijks ideeën aan collega's, klanten of andere relaties. Of je nu advies geeft, samenwerkt in een team of je expertise deelt, deze training helpt je om overtuigender en effectiever te communiceren.