Om u beter van dienst te kunnen zijn en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Lighthouse Empower to Improve gebruik van functionele, analytische, social media, advertentie, affiliate en tracking cookies en vergelijkbare technologie, die door Lighthouse Empower to Improve of derden worden geplaatst. Nadere informatie over deze cookies kunt u vinden in onze cookies policy. Door op "Alles accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van al deze cookies bij bezoek aan deze site of andere websites van Lighthouse Empower to Improve. Hier vindt u onze privacy statement verklaring.

Alles weigeren Accepteer selectie
Skip navigation
  • Onze aanpak
    • Marktinnovatie
    • Bedrijfsinnovatie
    • Sociale innovatie
  • Onze branches
    • Referenties
    • Casussen
  • Onze academie
    • Leiderschap
    • Gedrag & communicatie
    • Persoonlijke groei
    • Sales
    • Lean, agile en innovatie
    • Assessmentcentrum
  • Over ons
    • Missie en visie
    • Ons team
    • Partners
    • Werken bij
    • Blog
Contact
Contact

Strategie als Levend Kompas: Hoe Wij Bij Lighthouse Onze Richting Bepalen.

Het team van Lighthouse Empower to Improve gaat deze kerstvakantie weer aan de slag met het herijken van de strategie.

Onze strategie is geen vast document dat in een lade verdwijnt, maar een levend kader dat ons richting geeft. Door de strategie regelmatig te bespreken, zorgen we ervoor dat deze actueel blijft en blijven we scherp in onze focus. Dit noemen we onze ‘shared vision’-momenten.
Strategie vormt de ruggengraat van elke organisatie, maar het formuleren en uitvoeren ervan is niet eenvoudig. Voor wie inspiratie zoekt, delen we zeven belangrijke aandachtsgebieden die wij bij Lighthouse hanteren als leidraad voor strategische keuzes.

Wat is belangrijk in strategie?

  1. Een stevige basis:
    Een organisatie met een stabiele basis heeft gezonde financiën, betrokken medewerkers, een stabiele leiding en een gezonde cultuur. Dit biedt een fundament om te groeien of bij te sturen.
  2. Missie en visie die leven:
    Een heldere missie en visie bieden richting, maar ze moeten ook gedeeld worden door het hele team. Zijn ze meer dan mooie woorden en inspireren ze dagelijks?
  3. Structuur en cultuur als steunpilaren:
    De juiste structuur en cultuur versterken de uitvoering van de strategie. Is de organisatie bottom-up georganiseerd? Voelt iedereen zich empowered?
  4. Betrokken medewerkers:
    Medewerkers vormen de sleutel tot succes. Strategie werkt pas als iedereen zich gehoord en betrokken voelt. Hoe creëer je dat commitment?
  5. Een scherpe waardepropositie:
    Weet je wat je unieke waarde is voor jouw klanten? En is deze eenduidig en helder gecommuniceerd binnen én buiten de organisatie?
  6. De juiste markten en segmenten:
    Welke markten zijn het meest waardevol en bedien je deze met de juiste strategie? Hier kan marktsegmentatie richting geven.
  7. Strategische samenwerkingen:
    Niemand kan alles alleen. Samenwerkingen met de juiste partners versterken je impact. Zijn je samenwerkingen nog strategisch relevant?

Wil je hier meer over weten?

neem contact op
Liesboslaan 35A
4813 EA, Breda
+31 85 2390200 info@lighthouse-e2i.nl
ContactAlgemene voorwaardenPrivacyCookies
Klaar om te innoveren?
Neem contact met ons op.
2025 © Created by Postads. Alle rechten voorbehouden.
|Algemene voorwaarden|Privacy|Cookies|Cookies aanpassen