Om u beter van dienst te kunnen zijn en voor het tonen van relevante advertenties, maakt Lighthouse Empower to Improve gebruik van functionele, analytische, social media, advertentie, affiliate en tracking cookies en vergelijkbare technologie, die door Lighthouse Empower to Improve of derden worden geplaatst. Nadere informatie over deze cookies kunt u vinden in onze cookies policy. Door op "Alles accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van al deze cookies bij bezoek aan deze site of andere websites van Lighthouse Empower to Improve. Hier vindt u onze privacy statement verklaring.

Alles weigeren Accepteer selectie
Skip navigation
  • Onze aanpak
    • Marktinnovatie
    • Bedrijfsinnovatie
    • Sociale innovatie
  • Onze branches
    • Referenties
    • Casussen
  • Onze academie
    • Leiderschap
    • Gedrag & communicatie
    • Persoonlijke groei
    • Sales
    • Lean, agile en innovatie
    • Assessmentcentrum
  • Over ons
    • Missie en visie
    • Ons team
    • Partners
    • Werken bij
    • Blog
Contact
Contact

Casus Circles of Sales programma bij TS Synnex

De situatie

TS Synnex actief in de distributie van IT-gerelateerde technologische producten van merken zoals Dell, HP en Microsoft, is al meer dan 40 jaar wereldwijd actief en levert logistieke diensten in meer dan 100 landen. Wij werden gevraagd om zowel hun eigen teams als de sales teams van een aantal toonaangevende businesspartners te trainen. Hoewel het sales team al succesvol is, vereist de veranderende markt een meer proactieve aanpak om hun leidende marktpositie te behouden en te versterken. Daarnaast diende de training als middel om medewerkers te motiveren en aan het bedrijf te binden en zo de focus te leggen op goed werkgeverschap en het creëren van kansen voor verdere ontwikkeling binnen de organisatie.

De aanpak

We begonnen met het helpen van de medewerkers om het unieke DNA van de organisatie te ontdekken en dit te vertalen naar hun persoonlijke merk. Hierdoor werden zij zich bewuster van hun eigen rol binnen de organisatie. Vervolgens legden we de focus op het ontwikkelen van een groeimindset en succesgewoonten, zodat zij niet alleen betrokken raakten bij de organisatiedoelstellingen, maar ook bij hun eigen persoonlijke groei.
In de volgende stap leerden zij hoe ze hun doelgroepen beter konden bereiken, effectieve communicatiestrategieën konden opstellen en sterke relaties konden opbouwen met klanten. Dit was de basis voor het herkennen van de werkelijke behoeften en pijnpunten van de klant en het vergroten van de bereidheid om te veranderen.

Daarnaast kregen een aantal high potentials na de training een persoonlijk coachingstraject aangeboden, waarin ze verder konden werken aan zowel hun persoonlijke uitdagingen als specifieke sales-uitdagingen. Dit traject was erop gericht om hun groei verder te stimuleren en hen te helpen praktische oplossingen te vinden voor obstakels die zij tegenkwamen.

Het programma hielp hen ook om hun oplossingen op een overtuigende manier te presenteren en deals succesvol af te ronden. De laatste stap was gericht op het verbeteren van de dienstverlening en het omvormen van klanten tot loyale ambassadeurs, door proactief accountmanagement en het vragen van feedback.

Het resultaat

Met dit programma hebben we de klant geholpen hun commerciële processen te versterken, hun medewerkers verder te laten groeien en duurzame klantrelaties op te bouwen. Deelnemers waren heel enthousiast over de persoonlijke aanpak en hebben naast nieuwe verkoop tools en technieken ook veel inzicht gekregen in hun eigen drijfveren en dagelijks functioneren.

Bijzonderheden in de aanpak

  • Naast het trainen van het eigen sales team hebben we ook een aantal businesspartners opgeleid binnen hetzelfde programma. Dit werd aangeboden om duurzame samenwerkingen met ketenpartners te bevorderen en hen te ondersteunen in het vergroten van gezamenlijk succes in de markt.
  • Dit is geen standaard verkooptraining gericht op verkooptrucs. Het programma biedt een meer natuurlijke manier van verkopen door de nadruk te leggen op het opbouwen van sterke verbindingen met klanten. In deze tijd werkt een one-size-fits-all benadering niet meer; aandacht voor de persoon achter de verkoop is cruciaal. Het resultaat is structureel betere prestaties, waarbij waarde wordt gecreëerd door betrokkenheid bij het ecosysteem van de klant, met als doel winstgevendheid te verhogen.

Is deze training ook iets voor jouw of jouw medewerkers?

Sales training
Meer weten over markt­innovatie? Maak kennis met Jeroen. Neem contact op
E2i Lighthouse | Wat kunnen we voor jouw organisatie betekenen? E2i Lighthouse | Wat kunnen we voor jouw organisatie betekenen?
Benieuwd wat we voor jouw
organisatie kunnen betekenen?
Neem contact op
Liesboslaan 35A
4813 EA, Breda
+31 85 2390200 info@lighthouse-e2i.nl
ContactAlgemene voorwaardenPrivacyCookies
Klaar om te innoveren?
Neem contact met ons op.
2025 © Created by Postads. Alle rechten voorbehouden.
|Algemene voorwaarden|Privacy|Cookies|Cookies aanpassen